Cerwyn

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2017-05-26 00:35:04

 Locke

Administrator

Zarejestrowany: 2011-06-21
Posty: 330
Punktów :   

Walka - Podstawowe Zasady

Kto rusza się pierwszy?

Kolejność ruchów określa wyciągnięta ze standardowej talii kart karta. Każdy z walczących otrzymuje jedną kartę. ( Więcej jeśli posiada odpowiednie przewagi ). Grupy pomniejszych przeciwników otrzymują jedną, wspólną kartę.

Każdy z walczących otrzymuje swoją turę w kolejności od najmocniejszej karty do najsłabszej ( As -> Król -> Dama itd. ). Gdy wszyscy walczący odbyli swoją turę, rozpoczyna się nowa runda walki i karty rozdawane są ponownie.


Rodzaje przeciwników


Przeciwnicy dzielą się na:
* Blotki - pomniejsi wrogowie, bezimienni siepacze, "statyści". Blotki posiadają tylko jeden punkt żywotności - jedna rana wystarcza by je pokonać.
* Figury - wyjątkowo potężne bestie / istotne dla fabuły postaci. Figury mają od 2 do kilkunastu punktów żywotności. Zazwyczaj jednak punktów mają 3.

Co mogę zrobić w swojej turze?

W każdej turze otrzymujesz dwie tzw. akcje, czyli dwie okazje do wykonania różnych czynności w trakcie walki:
* Ruch ( Przemieszczenie się w dowolnym kierunku na odległość równą lub mniejszą wysokości cechy TEMPO postaci )
* Drugą akcję możesz wybrać z listy. Pełna lista akcji znajduje się w temacie: Walka - Taktyka.

Akcje natychmiastowe

Niektóre czynności wymagają tak mało uwagi, czasu, lub wysiłku, że nie kosztują punktów akcji. Np. Okrzyk bojowy nie kosztuje akcji. Upuszczenie trzymanej w ręku broni nie kosztuje akcji. Etc.

Trafianie w walce wręcz

Atakujący rzuca kością odpowiednią dla jego kości dla umiejętności walka i dodaje lub odejmuje ewentualne modyfikatory.
Jeśli wynik jest równy lub wyższy niż obrona celu, atak trafia.
Jeśli wynik jest wyższy o 4  od obrony celu, atak zadaje dodatkowe k6 obrażeń.

Jeśli na kości wypadnie maksymalny możliwy wynik, kość eksploduje. Rzuć kością jeszcze raz i dodaj wyniki obu rzutów.

Obrażenia

Atakujący rzuca kośćmi obrażeń. Jakimi kośćmi obrażeń rzuca atakujący zależy od siły, używanej broni, i modyfikatorów zależnych o sytuacji.
Jeśli wynik jest równy lub wyższy niż wtrzymałość celu, cel znajduje się w Szok. ( W skrócie: szok podobny jest do ogłuszenia )
Jeśli wynik jest wyższy o 4  od obrony celu, atak zadaje Ranę.

Jeśli na kości wypadnie maksymalny możliwy wynik, kość eksploduje. Rzuć kością jeszcze raz i dodaj wyniki obu rzutów.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.last-resort.pun.pl www.pokestory.pun.pl www.animes.pun.pl www.2011manager.pun.pl www.rani.pun.pl